Η ΓΑΛΛΙΚΗ ΣΚΑΛΑ ΤΑ ΕΡΕΙΠΙΑ ΤΩΝ ΑΠΟΘΗΚΩΝ ΤΗΣ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ

Posted in ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΔΗΜΟΥ ΛΑΥΡΕΩΤΙΚΗΣ

Η Γαλλική Σκάλα και πίσω ακριβώς τα ερείπια των αποθηκών της Γαλλικής Εταιρείας στο λιμάνι του Λαυρίου.

 
 laurio 138 Στη βόρεια πλευρά του λιμανιού του Λαυρίου στέκει επιβλητική και σκουριασμένη η σιδερένια Σκάλα της Γαλλικής Εταιρείας και τραβά   το βλέμμα του επισκέπτη με τα αντιανεμικά της «στολίδια» και τον μεταφέρει στην εποχή των έντονων μεταλλουργικών δραστηριοτήτων του Λαυρίου. Η Σκάλα κατασκευάστηκε το 1888 για την ευκολότερη φόρτωση στα πλοία των μεταλλευμάτων με σκοπό την εξαγωγή τους στη Γαλλία
 

Διάφορες πλευρές της Γαλλικής Σκάλας

laurio 052

laurio 048

0010

Η εγκατάσταση αυτή της Γαλλικής Εταιρείας χρησίμευε στην αποθήκευση και εκφόρτωση των προϊόντων μεταλλουργίας στα ατμόπλοια και στην παραλαβή καύσιμων υλών, κυρίως γαιάνθρακα. Από το σύνολο αυτό των εγκαταστάσεων , σώζεται σήμερα μόνο η Σκάλα , στη βορειοδυτική άκρη του λιμανιού, καθώς και ένας από τους μεγάλους λίθινους τοίχους της αποθήκης, αφού τα τελευταία σωζόμενα τμήματα των υπόλοιπων κατασκευών κατεδαφίστηκαν στο τέλος της προηγούμενης δεκαετίας.

Στη βόρειαπλευρά του λιμανιού του Λαυρίου στέκει επιβλητική η σιδερένια Σκάλα της Γαλλικής Εταιρείας , η οποία κατασκευάστηκε το 1888 για την ευκολότερη φόρτωση στα πλοία των μεταλλευμάτων με σκοπό την εξαγωγή τους κυρίως στη Γαλλία.Η Γαλλική Σκάλα που καταγράφεται σήμερα ως έσχατο απομεινάρι των παραθαλάσσιων εγκαταστάσεων της ιστορικής CFML και των αξιόλογων λιμενικών έργων που επιτέλεσε στη Λαυρεωτική, εξακολουθεί να λειτουργεί ως τοπόσημο , και μάλιστα το ισχυρότερο της πόλης του Λαυρίου μέχρι σήμερα , καθώς και ως αναπόσπαστο τμήμα της τοπικής συλλογικής μνήμης

Αποθήκες στο λιμάνι του Λαυρίου της C.F. M. L)

Η εγκατάσταση αυτή της Γαλλικής Εταιρείας χρησίμευε στην αποθήκευση και εκφόρτωση των προϊόντων μεταλλουργίας στα ατμόπλοια και στην παραλαβή καύσιμων υλών, κυρίως γαιάνθρακα. Από το σύνολο αυτό των εγκαταστάσεων , σώζεται σήμερα μόνο η Σκάλα , στη βορειοδυτική άκρη του λιμανιού, καθώς και ένας από τους μεγάλους λίθινους τοίχους της αποθήκης, αφού τα τελευταία σωζόμενα τμήματα των υπόλοιπων κατασκευών κατεδαφίστηκαν στο τέλος της προηγούμενης δεκαετίας.

Στη βόρειαπλευρά του λιμανιού του Λαυρίου στέκει επιβλητική η σιδερένια Σκάλα της Γαλλικής Εταιρείας , η οποία κατασκευάστηκε το 1888 για την ευκολότερη φόρτωση στα πλοία των μεταλλευμάτων με σκοπό την εξαγωγή τους κυρίως στη Γαλλία

Η Γαλλική Σκάλα που καταγράφεται σήμερα ως έσχατο απομεινάρι των παραθαλάσσιων εγκαταστάσεων της ιστορικής CFML και των αξιόλογων λιμενικών έργων που επιτέλεσε στη Λαυρεωτική, εξακολουθεί να λειτουργεί ως τοπόσημο , και μάλιστα το ισχυρότερο της πόλης του Λαυρίου μέχρι σήμερα , καθώς και ως αναπόσπαστο τμήμα της τοπικής συλλογικής μνήμης

   layrio apothikes

ΤΟ ΕΝΑΛΙΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΤΗΣ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ

Posted in ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΔΗΜΟΥ ΛΑΥΡΕΩΤΙΚΗΣ

Το ενάλιο συγκρότημα της Γαλλικής Εταιρείας.  
Η   Γαλλική εταιρεία, μπορεί αντίθετα με τις δύο άλλες εταιρείες να εγκαθίσταται έξω από το βόρειο όριο της πόλης σε επαφή με τον οδικό άξονα Αθηνών –  Σουνίου, σε απόσταση από το λιμάνι και πλησιέστερα προς τις μεταλλοφόρες φλέβες, ωστόσο μόνη και αναγκαία εγκατάσταση της Γαλλικής Εταιρείας στο λιμάνι του Λαυρίου, έξω από τα όρια της , αποτελεί η Γαλλική Σκάλα, έργο του 1888, με την Αποθήκη μεταλλεύματος, τα κτίσματα εξυπηρέτησης και τα δίκτυα μεταφοράς, που συμπλήρωναν αυτό το μικρό ενάλιο συγκρότημα .

 

  layrio1134   
   laurio 052  

 

Η ΛΙΘΙΝΗ ΣΚΑΛΑ ΚΑΙ Η ΠΡΟΒΛΗΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ

Posted in ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΔΗΜΟΥ ΛΑΥΡΕΩΤΙΚΗΣ

Η λΙθινη σκΑλα και η προβλΗτα της ΕλληνικΗς ΕταιρεΙας

Το 1870 ολοκληρώνεται η κατασκευή της λίθινης σκάλας της Ελληνικής Εταιρείας και της προβλήτας της, ενώ παράλληλα το λιμάνι συνδέεται μέσω του σιδηροδρόμου και λιθόστρωτων δρόμων με τις μονάδες εξόρυξης και παραγωγής του συγκροτήματος

laurio 018

ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΟΥ ΛΑΥΡΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΣΚΑΛΕΣ ΤΟΥ

Posted in ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΔΗΜΟΥ ΛΑΥΡΕΩΤΙΚΗΣ

Το Λιμάνι του Λαυρίου και οι σκάλες του.

 laurio 139

Η λίθινη σκάλα και η προβλήτα της Ελληνικής Εταιρείας

Οι θαλάσσιες « Σκάλες» με κορυφαία τη Γαλλική Σκάλα του λιμανιού αποτελούν μοναδικά δείγματα λιμενικών έργων.  Πρόκειται για μεταλλικές γέφυρες σε ισχυρότατες πέτρινες θεμελιώσεις , με γερανούς και απολήξεις του σιδηροδρομικού δικτύου , για το φόρτωμα του μεταλλεύματος. Μαζί με τις κτιστές δεξαμενές επισκευών του Πειραιά, οι «σκάλες» του Λαυρίου, πρέπει να είναι το πιο προχωρημένο θαλάσσιο έργο της εποχής τους.

Το 1870 ολοκληρώνεται η κατασκευή της λίθινης σκάλας της Ελληνικής Εταιρείας και της προβλήτας της, ενώ παράλληλα το λιμάνι συνδέεται μέσω του σιδηροδρόμου και λιθόστρωτων δρόμων με τις μονάδες εξόρυξης και παραγωγής του συγκροτήματος.

Το ενάλιο συγκρότημα της Γαλλικής Εταιρείας

Η Γαλλική εταιρεία, μπορεί αντίθετα με τις δύο άλλες εταιρείες να εγκαθίσταται έξω από το βόρειο όριο της πόλης σε επαφή με τον οδικό άξονα Αθηνών –Σουνίου, σε απόσταση από το λιμάνι και πλησιέστερα προς τις μεταλλοφόρες φλέβες, ωστόσο μόνη και αναγκαία εγκατάσταση της Γαλλικής Εταιρείας στο λιμάνι του Λαυρίου, έξω από τα όρια της , αποτελεί η Γαλλική Σκάλα, έργο του 1888, με την Αποθήκη μεταλλεύματος, τα κτίσματα εξυπηρέτησης και τα δίκτυα μεταφοράς, που συμπλήρωναν αυτό το μικρό ενάλιο συγκρότημα .

laurio 138 
 layrio1134

 

ΚΑΜΙΝΟΣ ΠΥΡΩΣΗΣ ΜΕΤΑΛΛΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΛΑΜΙΝΑΣ

Posted in ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΔΗΜΟΥ ΛΑΥΡΕΩΤΙΚΗΣ

Στη νότια πλευρά του λιμανιού , κάτω στα ριζά του λόφου, διατηρείται μια φρεατώδης κάμινος πύρωσης μεταλλευμάτων καλαμίνας της Ελληνικής Εταιρείας. Η Κάμινος Φρύξεως καλαμίνας , όπως αλλιώς ονομάζεται η εν λόγω κάμινος αποτελούσε μέρος ενός κτηριακού συγκροτήματος , του οποίου σήμερα σώζεται μόνο ένας τοίχος .

layrio1nbv

Ιδιαίτερο αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα τέσσερα πλευρικά ανοίγματα , καθώς και η λιθοδομή της. Έχει χαρακτηρισθεί ως ιστορικό διατηρητέο μνημείο και θεωρείται, ότι είναι από τα ελάχιστα δείγματα της βιομηχανικής αρχιτεκτονικής στον ελληνικό χώρο.